wtorek, 10 grudnia 2019

Origami w scrapbookingu

Jest na Facebooku grupa Halo Crafty, którą prowadzi Inka z Klonowej. Poruszamy tam różne tematy scrapowe i okołoscrapowe. Pewnego razu wykluł się pomysł, aby pokazywać na prostych przykładach, jak łączyć scrap z innymi technikami. W listopadzie Carmen Krystyna pokazywała jak łączy scrapbooking ze swoją drugą (a może raczej pierwszą) pasją - decoupagem.
Ja będę was zachęcała do origami :) A ponieważ zbliżają się święta Bożego Narodzenia gwiazdka będzie idealnym motywem.






To najprostszy model gwiazdki jaki znam. Składa się on z ośmiu jednakowych modułów łączonych potem w całość za pomocą kleju - tak, nie jest to czyste origami, ale na początek przygody proponuję ten właśnie model.




Zanim przejdziemy do składania warto odpowiedzieć sobie na pytanie z czego składać? Nie każdy papier do tego się nadaje, nasze kochane scrapowe są za twarde. Najgrubsze z jakich składałam to znane również scraperkom papiery metaliczne, perłowe ale uwaga (!) ich gramatura nie może przekroczyć 120g/m
  Na początek polecam zwykły papier ksero, który sami przytniemy do właściwego rozmaru. Możemy także skorzystać z gotowych bloczków biurowych, najlepiej tych bez kleju.
Co innego możemy zastosować i jakie daje to efekty w następnym poście :)

INSTRUKCJA
 Nie potrafię jeszcze nagrać filmiku instruktażowego, dlatego skorzystamy z tutorialu na YT, sama zaczynałąm od takich filmików :)


Na filmie pokazane są dwa rodzaje  modułów, ale my skupmy się na pierwszym. Prawda że daje wiele możliwości?
Na filmie prowadząca przygotowała ozdobę, którą można powiesić w oknie, na choince, gdzie tylko mamy ochotę. Ja w ramach inspiracji przygotowałam taką wersję tego modelu:




Przygotowując się do tego zadania wróciłam do swoich pierwszych prac , bo origami było na początku  i prace scrapowe częściej niż teraz ozdabiałam elementami origami. Takie były jedne z pierwszych kartek świątecznych z tą gwiazdką lata temu:
(tutaj cięłam i składałam taki świąteczny papier z rolki)





Spróbujcie i koniecznie pochwalcie się efektami. Pamiętajmy, że każdy kiedyś zaczynał :)

POWODZENIA!

(ciąg dalszy nastąpi ...)

12 komentarzy:

  1. Ładnie wyjasniłaś i zachęciłaś mnie do ekspermentowania z kwadracikami, może uda mi się choć 2 gwiazdki połączyć. Pochwalę się jak zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Carmen, mam nadzieję że z lepszym efektem niż mnie wyszło/nie wyszło z decoupagem, ale nie odpuszczam :)

      Usuń
  2. Ja sobie też zrobię odskocznię, gwiazdki to motywy, które bardzo lubię, może się uda? Na pewno, musi ! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och Inka, wierzę w Ciebie! Już raz udowodniłaś, że potrafisz.

      Usuń
  3. Śliczna gwiazdka. Na świąteczne ozdoby idealna, muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo Monika, radzisz sobie z trudniejszymi rzeczami!

      Usuń
  4. Agatko wszystko pięknie wyeksponowałaś, pierwsza karteczka naj, no i sama gwiazdka także !!! Origami, wiadomo jest moc ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Iza, założenie jest takie aby zachęcać prostymi przykładami, bez popisów, które mogłyby wystraszyć zamiast nakłonić do spróbowania swoich sił.

      Usuń

Dziękuję za każdą opinię.