czwartek, 12 grudnia 2019

Scraporigami część druga.

Scraporigami - to nowy termin, który wymyśliła Oribella i dotyczy on tego czym się aktualnie zajmuję: stosowaniem technik origami w scrapbookingu. Może się przyjmie?
Dzisiaj  opowiem trochę o papierach do składania.
Na początek naprawdę warto wprawiać się korzystając ze zwykłego papieru ksero. Aby go uatrakcyjnić możemy skorzystać z wykrojników, czemu nie?
Przygotowałam zawieszkę do prezentów z naszą gwiazdką wyciętą z ozdobnego kwadratu.





Kalka dałaby fajny efekt półprzejrzystości, lecz niestety kruszy się i trudno cokolwiek z niej złożyć. Podobny efekt uzyskamy składając biały papier do pieczenia - polecam :)



 Świetnie składa się papier pakowy, tzw natron (ten prążkowany). W sezonie przedświątecznym w Lidlu można było (w tym roku nie widziałam) kupić rolki takiego papieru w różnych kolorach. Tutaj użyłam złotego.



Poprzednio wspominałam o papierze perłowym, jeszcze raz przypomnę by wybierać do składania ten o gramaturze 120g/m3
Tę choinkę złożyłam z tego samego modułu co gwiazdkę. Skleiłam ze sobą elementy z czterech różnej wielkości kwadratów.
Tutaj dodaję link jak ją złożyć;



Złożone modele origami nadają się do mediowania, daje to niesamowite efekty, jakbyśmy użyli jakiś dodatek biżuteryjny, zobaczcie sami:







Mogłabym tak długo jeszcze, ale myślę, ze na początek to i tak dość.
Dziękuję za cierpliwość i przed nami jeszcze jeden taki post. Życzę dobrej zabawy - ja jak zaczęłam, to nie mogłam przestać.

Do następnego postu :)

8 komentarzy:

  1. Tak to jest jak się opowiada o swojej pasji! Nie można przestać :)) A przekrój papierów z jakich można wykonać elementy origami zaprezentowałaś nam wspaniale! Moja faworytka to ta pierwsza z ozdobnym brzegiem! I ta mediowana - jak metal :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ineczko, naprawdę się baaaardzo ograniczyłam ;)

      Usuń
  2. Fantastyczne inspiracje. Jeden sposob skladania, a tyle możliwości. Super.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne prace. Jest ich tak dużo, że teraz każda inna praca będzie jak ściągnięcie pomysłu od Ciebie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Basiu, to piszesz że przesadziłam? ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Naoglądałam się i nie wiem co wybrać, pewnie najłatwiejszą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Carmen kochana, to cały czas ta sama gwiazdka co i w poprzednim poście :)

      Usuń

Dziękuję za każdą opinię.